29 juli 2013 Krugerpark

30 juli 2013 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Dag 7

Goedemorgen, tijdens het ontbijt krijgen wij elke keer bezoek van meneer en mevrouw Pumba. Ze zijn zo nieuwsgierig en zitten gewoon te wachten op een stukje brood. Hoe gezellig kan je dag beginnen.

Vandaag onze laatste dag in het Krugerpark. Het was vandaag veel minder warm en bewolkt. Maar dat geeft niets, dan heb je meer kans om dieren te spotten. Nou en dat is ook zeker gelukt. We hebben heel veel gezien. Maar het hoogtepunt van de dag was toch wel een cheeta. Een kilometer of 2 voor de plek werden wij aangehouden door een man en die vroeg of dit onze geluksdag was. Nou, dat hoopte wij natuurlijk. Toen vertelde hij dat er een cheeta lag. Dus wij vol spanning doorrijden. En daar lag hij. Gewoon in de open vlakte en maximaal 15 meter vanaf onze auto. Dat was zo gaaf.

Aan het einde van de middag toch nog 2 leeuwen gezien. Stonden we net gereed om de leeuwen te bekijken en te fotograveren, joeg een olifant de leeuwen weg, helaas! Dus op 1 dag de big 5 gespot! En dan loopt in één keer een jakhals langs de weg. Onze dag kon niet meer stuk.

Terug naar ons huisje. Komen wij het park blokkeren er gewoon 8 giraffen de weg.