Kaapstad

23 augustus 2013 - Cape Town, Zuid-Afrika

Wat hebben wij het hier heerlijk. Heel gezellig samen met de familie!

Gister zijn wij de hele dag op pad geweest. Eerst tickets gekocht voor Robbeneiland (daar gaan we zondag heen). Daarna zij we naar Simon's Town gereden. Dit plaatsje ligt aan de kust en staat bekend om de pinguïns. Daarna zijn wij naar Kaappunt en Kaap de Goede Hoop gereden. Een prachtige weg over het schiereiland.

Bij kaap de goede hoop knalt de zee zo tegen de rotsen aan, dat is niet normaal. Golven zo hoog. Daar kun je wel uren blijven kijken. Maar het was erg koud. Gelukkig wel droog. Nu merken we echt dat het winter is in Kaapstad.

Tegen half zeven waren wij weer terug. Lekkere hapjes en een drankje stond al klaar. We konden zo aanschuiven. Daarna heerlijk gegeten.

Vanmorgen zijn we naar de stad geweest. Heerlijk door Kaapstad geslenterd. Veel inkopen gedaan. Ondertussen hebben wij al 2 kleine koffertjes erbij gekocht voor de bagage. Vandaag geen wolkje aan de hemel, wel fris. Een perfecte dag voor de tafelberg. Maar wat een pech, de kabelbaan is gesloten voor groot onderhoud. Grrrrr. Als het goed is gaat deze maandag open. Dus wij moeten dan nog, voordat we vliegen, de berg op. We kunnen moeilijk in Kaapstad zijn zonder op de Tafelberg te zijn geweest.

Wel zijn wij de Lion op geweest. Deze berg ligt naast de Tafelberg en men zegt dat het lijkt op een leeuw. De jongens zien er absoluut geen leeuw in. Vanaf deze berg heb je een prachtig uitzicht over de stad, de zee, haven, Robbeneiland en het Greenpoint stadion. Geweldig.

Nu liggen we allemaal uitgeteld op de bank of op bed. Even bijtanken voor vanavond. We gaan lekker met z'n alle uiteten.

Morgen een rustig dagje. Auto schoonmaken, vast wat spullen inpakken en 's middags nog even op pad. En de jongens willen maar een ding morgen, uitslapen!

1. Francien:
    23 augustus 2013
    Het wordt eentonig. Maar wat maken jullie veel mee. Om nooit te vergeten. Groetjes van ons uit Elst
  2. Will&Riet:
    24 augustus 2013
    Ons gun julle die wonderlike vakansie en die sien van almal nuwe dinge, maar ons sal weer bly wees as julle weer by die huis wees. Groetjes aan die familie en tot gou.
    Ouma en oupa