17 augustus 2013 Oudtshoorn

17 augustus 2013 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Dag 26

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt zijn wij naar Oudtshoorn gereden. De weersvoorspellingen voor vandaag waren slecht. Koud, 15 graden en regen. Maar al gauw klaarde het op en hebben wij weer de hele dag zon gehad. Dat maakt de gevoelstemperatuur wel aangenaam.

Wat een prachtige rit. Het eerste stuk langs de kust en daarna het binnenland in. Oudtshoorn ligt in de Kleine Karoo, een woestijnachtig gebied. Tegen de middag kwamen we aan in Oudtshoorn. Wij zijn eerst naar een struisvogelfarm geweest. Daar kregen we een rondleiding. Wilco en de jongens hebben een stukje gerden op die beesten. Dat vonden ze super.

Tegen 3 uur waren we bij onze overnachting. Weer een prachtige plek. Super vriendelijke mensen en een heerlijk huis. Al gauw hadden we een plekje in de tuin gevonden en hebben we tot  5 uur heerlijk in de zon gezeten terwijl de jongens zich weer vermaken met internet. Iedereen weer blij. Nu zakt de zon achter de bergen en wordt het direct koud.

De nachten zijn weer erg koud. Dit is het eerste huis met goede kachels en weer elektrische dekens! Heerlijk.

Morgen gaan wij naar de Cangogrotten en gaan we de swartbergpas rijden.

Nu gaan de heren naar een rugbywedsfrijd kijken, Z -Afrika tegen Australie. Dat is hier net zo belangrijk als bij ons voetbal.

1. Ingrid:
    17 augustus 2013
    Heerlijk om de verhalen te lezen. Dit is echt een droomreis! Geniet er nog van.